0

مدونتي أول خطوة

واخيرا انضميت لأصحاب المدونات ومتبقاش عندي مدونة ليه وانا وحشة ولا أية , واهي جت مدونتيييييييييي العزيزة ولازم في الأول انى اقول ان الموضوع ده عمرة مخطر علي بالي وبالرغم من انى قديمة في النت من يجي 10 سنين واكتر بس عمري ما فكرت في الموضوع دة وكنث كثيرا ما اقابل أثناء بحثي مدونات بس مكنتش عارفة يعنى ايه مدونة لحد مؤخرا مشفت صاحب مدونة في لقاء تليفزيوني وابتديت افهم يعنى ايه مدونة ولية ؟ إذن هي مكان او مساحة للتفكير بصوت عالي ومفيش مانع من ان الناس التانية تقرا وتسمع يمكن حد يفهم
هاعمل مدونة
صحيت انهاردة الصبح بعد ما سمعت باليل تعبير من صاحبة مدونة ان كل الناس عندها مدونات وبعد تفكير وغالبا كان اثناء نومي صحيت وانا واخده القرار هاعمل مدونة يعنى هاعمل مدونة وجاء السؤال الصعب طب ازاي ؟؟؟؟؟؟
وبالرغم من صعوبة السؤال إلا انى ولا همنى روحت الشغل الصبح وكل همه ونشاط واترميت علي الكمبيوتر وشغلت البحث وكانت مفاجئة الإجابة جاءت سريعة وكدت أن احبط لما جت سيرة الفلوس في الموضوع بس ربنا ستر وجه الأوبشن بتاع ابو بلاش وأهه ابو بلاش كتر منه
وابتديت اقرا عن معنى المدونة وتجميع بعض المعلومات عنهما وكيفة إنشائها والوصايا العشر لكل مدون وكل الحاجات دي وبعد مهفمت كل حاجة جت ساعة الحقيقة هاسجل نفسي. وأثناء البحث عن مدونة مجانية خبط في مشرف علي احد هذه المواقع بعت ابلغ عن رابط مش شغال فالحقيقة رد عليا بسرعة فقولت فرصة اساله علي كل الحاجات اللي مش فاهمها وفي الحقيق كان شخصية في منتهي الذوق والأخلاق وجاوب علي كل أسئلتى وبعد نص ساعة من الإيميلات اللي رايحة وجاية استأذن علشان درس الغوص وانا مفوتهاش فرصة سألتة بيتعلم غوص فين يمكن تيجي في دماغي اتعلم الغوص علشان اغوص في اسبار نفسي.........يمكن
سجلت نفسي
وبسرعة مليت كل البيانات واخترت القالب ولقيت نفسي امام مدونتي امرأة بعقل رجل واخيرا اقولها مدونه ومسجلة ومكتوبة , صمت مطبق تبعة حالة من البلاهة وانا يتردد داخلي صوت ضميري " إية اللي انتى هببتية دة " طب يا فالحة هاتكتبي فيها ايه؟؟؟؟؟؟؟
ولأول مرة ومنذ مدة لا أذكرها تجمد عقلي وكل الزن اللي فيه اختفي ولسانى اللي بسبعة سكت وفضلت لحد مروحت اسأل نفسي السؤال ده ؟
الحكاية مش سهلة
طبعا الهدف الأساسي من مدونتي هي تطليع كل الزن اللي في دماغي يمكن تبطل وارتاح بس لما حصلتلي الحادثة قصدي الصدمة قولت أشوف الناس يتكتب في أيه والحقيق لقيتها بتكتب في كل حاجة بس اهم حاجة قلقتنى أسم المدونة وشكل ده اللي هيعملي قلق وعلشان كدة هاقول ليه الأسم دة وأزاي وامتي حصلت علي اللقب بس المرة الجاية علشان الحق انام شوية مه انا من الموظفون في الأرض

0 قالوا رأيهم:

Siguiente Inicio